Od dnia 25 kwietnia 2016 r. rusza przyjmowanie projektów do Budżetu Obywatelskiego na 2017 r. i potrwa do 9 maja.
Zgłaszane projekty muszą spełniać następujące warunki:
- być zgodne z prawem oraz mieścić się w granicach zadań własnych gminy, tj. zadań wymienionych w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym,
- koszt projektu nie może przekraczać 80 % kwoty, która może być przeznaczona dla danej jednostki pomocniczej (zestawienie kosztów w tabelce poniżej) i nie może być niższy niż 1000 zł brutto,
- być zgodne z planem zagospodarowania przestrzennego terenu (jeśli ma to odniesienie do proponowanego zadania),
- teren, na którym zlokalizowano projekt musi stanowić mienie gminy Niepołomice, nieobciążone na rzecz osób trzecich (jeśli ma to odniesienie do proponowanego zadania),
- być możliwe do realizacji w trakcie roku budżetowego 2017.
Zgłoszenie propozycji zadania do budżetu obywatelskiego następuje na formularzu wraz z dołączoną listą z podpisami co najmniej 15 mieszkańców gminy Niepołomice zameldowanych na terenie tej gminy, którzy w dniu złożenia podpisu pod poparciem realizacji zadania ukończyli co najmniej 16 rok życia. Brak podpisów na liście popierającej projekt dyskwalifikuje projekt bez możliwości odwołania.
Każdy mieszkaniec gminy Niepołomice może zgłosić oraz poprzeć więcej niż jedną propozycję zadania zgłaszanego do budżetu obywatelskiego.
Wypełniony formularz, o którym mowa w ust. 3 należy wysłać listem na adres Urzędu Miasta i Gminy w Niepołomicach (Plac Zwycięstwa 13, 32-005 Niepołomice), z dopiskiem „Budżet Obywatelski – INICJATYWY” lub złożyć osobiście w urzędzie z potwierdzeniem wpływu. Dodatkowo formularz w wersji elektronicznej, w formie pliku tekstowego można przesłać na adres: budzetobywatelski@niepolomice.com.